Administrativa enheten
Teknisk och administrativ personal
Administrativa enheten ansvarar för att ge kvalificerat administrativt stöd till kemiska institutionens verksamheter. Personaladministration, ekonomihantering, kommunikationsfrågor, utbildningsadministration (grundutbildning i kemi/naturvetenskapliga fakulteten), gemensam inköpsfunktion, övergripande administration av LUCAT, IT-stöd, ledningsstöd, arbetsmiljö- och byggsamordning ryms inom enheten.
Administrativa enheten ansvarar även för gemensamma servicefunktioner på Kemicentrum så som vaktmästeriet, felanmälan, hantering av gästbostäder och att ge stöd i arbetet med arbetsmiljö, säkerhet och byggsamordning i huset.
Inköp av gemensamma servicefunktioner på Kemicentrum som exempelvis lokalvård, avfallshantering, externa avtal, uthyrning av lokaler till externa hyresgäster och uppsägning och byte av lokaler i huset hanteras också av enheten.
Samma person kan förekomma under flera områden.
Kontaktuppgifter och beskrivningar av all vår forskande personal finns i Lunds universitets forskningsdatabas.
-
Mikael Ahlgren
Vaktmästare
-
Andreas Andersson
Ekonom
-
Erik Andersson Jardby
HR-administratör
-
Lovisa Andersson
Studievägledare
-
Axel Arnberg
Ekonom
-
Pontus Berg
Samordnare
-
Susanne Cammerö
Ekonom
-
Ulf Dahlén
IT-samordnare
-
Jessica Edwinsson
HR-administratör
-
Susanne Eiswohld
Inköpare
-
Katarina Fredriksson
Inköpare
-
Ema Hadziavdic
Ekonom
-
Mitra Haghighat
Inköpare
-
Håkan Hansson
Administrativ chef
-
Åse Hofwing
Institutionsadministratör
-
Caroline Lindblom
Intendent
-
Tyra Lundquister
HR-partner
-
Sophie Manner
Studierektor
-
Jeppe Nielsen
Vaktmästare
-
Sanel Peric
Ekonom